2013-02-23

DET GÅR INTE SÅ BRA ATT GÅ EFTER MIN HALLUX OPERATIONEN JUST NU DEL 6 UPPDATERAD

LILSDOLLS NYA HALLUX VALGUS BLOGG

Feel free to visit my dollpage/Min Hemsida/My Homepage
http://lilsdolls.se/About dolls and Dollshouses

DEL 6/15

Lördagen den 29:e januari 2011

Idag har varit en ganska bra dag, eftersom jag inte
gick ut på promenad. Igår var jag ute ca 1 timma
och gick i lustakt. Följden blev att det som vanligt
småvärkte både i foten och hela benet på kvällen.
Det får bara bli kortare promenader kan man förstå
nu. Känner mig rätt instängd, när man inte kan springa
omkring som man vill.

10 kommentarer:

  1. Hej

    Tack för en bra blogg om din fot, kul att läsa om nå't man själv ska utsätta sej för.
    Jag ska operera min högra fot i morgon måndag 31/1. Hoppas det går bra.

    Ha en bra dag
    Uffe

    SvaraRadera
  2. Lycka till med operationen. Det skall nog vara värt besväret får vi hoppas.

    SvaraRadera
  3. Hej Hallux.
    Har tittat på din fina blogg och jämfört operationen. Din fot ser fin ut. Jag har gått inomhus och stött mig på hälen sedan första dagen. Har bara använt kryckor när det var som värst, så jag har kunnat bära saker. Ute gäller kryckor förstås.
    Nu är det 18 dagar sedan jag gjorde min operation. Kan/vill inte stödja på hela foten ännu ännu. Får ont av snedställningen och lite av skon. Känns egentligen värst på morgnarna nu.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår om du får ont av att "gå på hälen". Nu kan vi ju ha gjort lite olika operationer men min ortoped poängterade att jag absolut inte skulle gå på varken hälen eller utsidan av foten. Å andra sidan är ju inte jag gipsad så det kanske är annorlunda då. Jag har knappt haft ont alls i foten,det har varit värre med händerna eftersom jag får ont av kryckorna.
    jag har försökt att länka till din blogg från min sida men får det inte att funka.
    Hoppas att din fot fortsätter att läka bra!

    SvaraRadera
  5. Hej Hallux. Jag lade in dig som en "favorit".
    Det fungerade jättebra.

    Gipset är tjockare untertill vid operationssnittet, det känns därför ännu snedare att gå utan skon. Den jämnar ut på något vis. Fast gipset trycker också mot fotleden/vristen på ovansidan, vilket är jobbigt. Det var ju två ingrepp på mig, så det är nog ändå bra med gips då.
    Jag får också ont i händerna av kryckorna. Verkar som om lederna tar stryk. Kanske får leta fram skummgummi och vira om.
    Hoppas att du blir bra fort, men man får nog vara tålmodig. Det blir ju bättre ioch bättre i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Hej

    Opererades idag, allt gick bra, bedövningen sitter kvar än.
    Jag fick bara en gipsskena och får gå på hälen från dag 1. Som sagt, det finns nog många operationsmetoder.

    Uffe

    SvaraRadera
  7. Så bra att du fått det gjort. Då kom du hem i skaplig tid du också.

    Tror att jag haltade omkring lite för mycket första dagen då bedövningen fortarande satt kvar. Hade nog varit bättre att sitta still med foten på pallen.

    SvaraRadera
  8. Ja, jag känner det nu när bedövningen är borta. Men det är värt det hoppas jag.

    Uffe

    SvaraRadera
  9. Hej,
    Opererades den 21 december för hallux valgus och hammartå, vilket har gått mycket bra. Behövde ej gips, men den häftiga svarta skon har jag haft tills den 10 februari. I dag har jag börjat träna på gymmet på Friskis & Svettis och det gick ganska bra. Enda problemet jag har nu är att jag haltar, men det ska nog ordna sig även med detta.
    Monika

    SvaraRadera
  10. Hej Monica
    Det låter ovanligt bra, att kunna börja träna redan efter en och en halv månad. Längtar tills gipset är borta. Skon får jag nog behålla så länge jag vill. Fick en påse att skicka tillbaka den i.

    SvaraRadera